Madem Mykonos’u yazdım, aynı gemi turunun ikinci durağı Santorini’yi de yazmanın zamanı gelmiştir. Santorini hakkında kafamda en ufak bilgi yoktu desem yeridir. Sadece Angeline&Brad çiftinin evi olduğunu o anda öğrendim 🙂 Gemide konuşulan dedikodular işte :)) Gemi demişken deyinmeden edemeyeceğim bir iniyorsunuz adaya selam vermekten gezemiyorsunuz, sonar birilerini görünce aa bak bu bununla arkadaş olmuş gibi dedikodular var 🙂 Ama akşamları ya da gün içerisinde gemideyseniz canınız hiç sıkılmıyor, sürekli bir aktivite, eğlence, kumarhane var.

Ada tarihi ilk once Minoanlılar, Dos, Fenis, Roma, Venedik ve Osmanlı yönetimiden  1829 yılında Yunana geçmiştir. Kiklad adalar gurubuna bağlıdır.

Ada Göründü..

Limana Vardık..

Teleferikle Fira’ya doğru muhteşem manzara eşliğinde yol aldık..

Mykonos’dan gece dönen gemi sabah saatlerinde Santorini’de uyandırdı bizi. Kahvaltının ardından adaya vardık. İndiğimiz yerden teleferiğe binip Fira merkeze doğru yola koyulduk. Ada romantiklikten ölecek resmen, bembeyaz evler, mavi pencereler, begonviller, enfes bir manzara, taş sokaklar daha ne olsun 🙂 Volkanik bir ada olduğundan evler 300 mt uçuruma yapılmış.Fira adanın başkenti diye geçiyor. 1956 yılında depremle tamamen yok olmuş sonradan 1970 lerde yeniden inşaa edilmiş. Fira’da gezilecek yerler; Agiou Mina Kilisesi, minnacık taş kaldırımlı sokakları ve caddeleri,Megaro Gyzi Müzesi,Thira arkeoloji müzesi,Prehistoric Thira Müzesi. Resmen hızlandırılmış tur hemen taksiye atladık adanın simgesi bütün resimlerin olmazsa olmazı Oia köyüne vardık. Biz taksi kullandık ama otobüslerde mevcut. Adanın en popüleri olma sebebi güneşin  en güzel burada batıyor olması. Kafeler, hediyelik eşyacılar, birkaç kilise, butik oteller ve muhteşem manzarası ile baştan çıkarıcı biryer. Burada bol bol fotoğraf çekmek ve vaktiniz varsa manzarayı gören kafelerden birine otutup tadını çıkarmak en iyi yapılacak aktivite. En popüler otellerde bu bölgede bulunuyor, fiyatlarına hiç deyinmiyorum bile. Biz de alışveriş kısmını güneşe bakınca şapka olarak tamamladık 🙂 Ve taksiye atlayıp denize doğru yol aldık. Deniz konusunda muhteşem plajlar, turkuaz sular beklemeyin. Volkanik bir ada olduğundan plajlar da nasibini almış ve koyu gri kumsalı ile bize merhaba dedi. Seçimi taksiciye bıraktık ve bizi Kamari Beach’e götürdü. Şezlong ve şemsiyemizi kiralayıp keyfimize baktık. Yemeğimizide plajda yedik. Fiyatlar inanılmaz uygundu. Denizimize girip adaya veda ettik.

santorini

İlk yunan adası tatilim ya mazur görün her köşede foto çekilmişim 🙂

Daracık sokakları ile Fira..

Şapkamı aldım ve Oia’dayım 🙂 O zamanlar çok beğenmiştim ama :))

santorini

Manzaranın diğer tarafına da geçeyim :))

Meşhur pozu ben de vericem tabii ki ..

Lütfen şapkamla ilgilenmeyin manzaraya bakınız:))

santorini

Neyseki tek şapka alan ben değilim:))

Tatilin en sevdiğim fotosu..

Otellerin romantikliği nedir 🙂

Kamari Beach..

Gelelim olmazsa olmaz listemize;

1- Gezilecek yerler; Fira köyü ;  Agiou Mina Kilisesi, ,Megaro Gyzi Müzesi,Thira arkeoloji müzesi,Prehistoric Thira Müzesi, Eritrou Stavrou Caddesi, M.Nomikou Caddesi.  Fira’dan Oiaya geçecekseniz şarap yolu denilen durup şarap tadımı da yapabileceğiniz yolu tercih edebilirsiniz.

Oia Köyü, Alt kısmında Ammoudi de mutlaka bir kafe de oturulup içkinizi manzaraya karşı yudumlayın, isterseniz eşekler eşliğinde de inebilirsiniz:)

İmerovigli Fira ve Oia’nın arasında kalıyor ve fotoğraf meraklılarına duyurulur ev güzel fotoğraflar burada çekiliyor.

Firostefani Köyü yine adanın kuzeyinde minik bir köy.

İmegrovigli Firadan yürüme mesafesinde bulunuyor yine minik bir köy.

Kontochori Köyü de Fira’ya çok yakın ve bir açık hava sineması mevcut.

Vaktiniz varsa volkanik adayı tekne turuyla da keşfedebilirsiniz. Çamur banyosu, Volkan adası ve sıcak su kaynakları tura dahil oluyor. İsterseniz Oia limandan kalkan ferilerle karşı ada Thirassia’ya gidebilirsiniz.

2- Plajlar; Benim deneyimim Kamari Beach oldu ve gayet memnun kaldım. Diğer seçeneklerimiz ise  kırmızı kumsalı ile Red Beach bence görülmeye( devamında 20 dakikalık mesafede deniz feneri bulunuyor enfes gün batımı için) üçüncü ve son seçenek kısmen daha eğlenceli olan Perissa.