Kayağa aşık biri olarak, her zaman kayak muhabbetlerine kulak kabartmışımdır, genelde duyduğum ise mutlaka palandökene gidin, pistler acayip güzel, uzun, kuyruklar kısa gibi olumlu cümleler oldu.

Kafamda son birkaç senedir planlamayı yapmıştım. www.biletbilet.com’ a girerek Erzurum biletimizi aldık. Tabii ki de  erken davranmanız gerekiyor ucuz bilet almak için.
Yılbaşlarında genelde program yapmayı sevmiyorum, hazır da tatil varken şehirden uzaklaşmak iyi gelir diye düşündük. 3 günlük programımız hazırdı. Ve yılbaşı dahil Palandökendeydik. Kayak Merkezi Erzurum havalimanına 40 km yani 30 dakika mesafededir.

erzurum

Haydi gidiyoruz…

Arkadaşlar bazen fırsat sitelerinden yararlanabilirsiniz. Ben bu tatilimin otelini fırsat sitesinden çok uyguna almıştım, Palan Otelde kaldık biz, yarım pansiyon, otelimizin çok lüks değildi ama gayet temiz ve yemekleri yenilebilirdi. Ama Palandökende Dedeman ve Xanadu Otelleri var daha lüks ve daha pahalı tercih size kalmış. Xanadu Otelin diğerlerinden farkı kendi pisti var, yapay kar yapılıyor her zaman karlı ve gece aydınlatmalı isterseniz gecede kayabiliyorsunuz. Tabi diğer otellerde kalıp günlük ski pass alıp faydalanabilirsiniz ki biz öyle yaptık. Xanadu 3176 metre yüksekliği ve 12800 metre uzunluğunda pisti ile Büyük Ejder Dağı da bulunan, Türkiye’nin en uzun ve farklı zorluk derecelerine sahip toplam 50 km kayak pisti, ve otele özel toplam 12 km piste sahiptir.

palandöken

Xanadu Hotel

Otelin önünde çok güzel bir kafesi var sıcak şarabınızı yudumlayıp pistlere karşı oturabilirsiniz ya da içeride şömine karşısında sucuk ekmeğinizi yiyebilirsiniz. Biz ilk gün Xanadu da kaydık. Akşamları beklentinizi sıfıra indirin gidin masaj yaptırın ve dinlenin :))) Bu konuda Uludağ ile Türkiye de hiçbir kayak merkezi baş edemez.
İkinci gün diğer tarafta kaymaya karar verdik. Dedeman Otel tarafındaki pistler inanılmaz. İki seferde yukarı çıkıyorsunuz. Bizim otelin önünden bir telesiyejle yukarıya, oradan da teleski yada başka telesiyejlerle diğer pistlere ulaşmanız mümkün.

palandöken

Ejder Zirve…

Paladöken liftler
1 Bambi Lifti Pist 1, 16 200 m
2 Dedeman Lifti Pist 3, 4, 5 800 m
3 Güney Lifti Pist 20, 21, 27 1528 m
4 Vadi Lifti Pist 9 1200 m
5 Ejder Lifti Pist 18, 23, 29, 30 1778 m
6 Gondol Pist 7, 8, 10, 28 3200 m
7 Beden Terbiyesi Lifti Pist 7, 8, 10, 28 3237 m
Zor, Orta, Kolay
Arkadaşlarım bende bir manyaklık var bütün pistleri deneyeceğim, tek tek hepsini denedim. Eğer iyi bir kayakçı değilseniz ciddi söylüyorum ejdere adımınızı atmayın, gördüğüm en zor pistlerden biri, oradan sonra Uludağ’da ki Cehennem pistine kurban olurum diyorsunuz. Bu arada zaten ejder pisti nadir açık oluyor.. Çok yukarıda olduğu için çıkışta çok soğuk aman sıkı giyinin. Ocak ayında kar kalınlığı çok iyi değildi. Bazı yerlerde toprak çıkmıştı. Kar kalınlığını öğrenmeden gitmeyin.
Gelelim yılbaşı gecesine, otelde eğlence var dediler bir baktık ki aşağıdan Erzurum yahşi güzel eşliğinde halay sesleri geliyor. Lobide oturup televizyon izlemeyi tercih ettik, kendimize güzel bir masaj hediye ederek.
Son gün otelden ayrılıp ufak bir şehir turu yaptık..
Erzurum Çifte Minareli Medrese, Anadolu’nun en büyük medresesidir.
Üç Kümbetler; Erzurum Çifte Minarenin güneyinde, Sultan Melik Mahallesinde bulunan ve bugün ortadan kalkmış olan mezarlığın içerisinde yer alıyor ve mezar anıtlarının en güzel örneklerinden olduğu söyleniyor, üç kümbetten en büyüğünün Emir Saltuk’a ait olduğu ve XII. yüzyılın sonlarında veya XIV. yüzyılın başlarında yapıldığı sanılıyormuş ve diğer kümbetlerin kime ait oldukları bilinmiyormuş.
Erzurum Kalesi’de şehir merkezinde bulunmaktadır, iç ve dış kaleden oluşuyor.
Erzurum Yakutiye Medresesi;Tuğla minaresindeki özgün çini süslemeleri gerçekten hayran olamayacak gibi değil. Bu eşsiz minarenin birinin başı yukarıda, öbürününki aşağıda olmak üzere stilize lale biçiminde yuvalar halinde çini mozaik süslemeleri var ve bu çini süslemeler dönemin mimarî zevkini gösteriyor bence. Bu güzel esere ithafen günümüzde Erzurum’un merkez ilçelerinden birine bu ad verilmiş.
Ve bir kayak rüyamızda burada biter… İyi kayaklar..