Bali söze nereden başlayacağımı bile bilemiyorum. Bazı filmler bazı şehirleri sevdirir. Ye dua et sev de bende Bali hayranlığını başlatan bir film oldu. Film de her şehirde başka bir şey yaşanıyor, Roma da Ye, Hindistanda Dua et Ve Bali’de SEV.. Bali’ye gittikten sonar niye SEV orada çok iyi anladım.. Ve gittiğim günden beri fahri konsolos gibi herkesi oraya göndermeye çalışıyorum. Biz 8 kız bu tatili ilk Bankok, sonra Koh Samui, Singapur ve son durak bali olarak planladık. Bali’de 4 gün. 2 gün Ubud, 2 gün Nusa Dua da kaldık.

Singapur’dan Garuda Havayolları ile yaklaşık 3 saatlik bir uçuşla adaya vardık. Vize yok. Para birimi  Rupiahı ve 100 tl yaklaşık 470.000 Rupiahi yapıyor. Paramız değerli mi diye düşünmek çok doğru değil. Bali diğer gittiğimiz adalara göre biraz pahalı. Sıfırları atmamışlar gibi düşünedebiliriz:) Havaalanı bildiğiniz kapalı çarşı esnafını aratır cinsten. Yakanıza yapışıp sizi takip eden taksicilerden baya bunaldık. İçeriden bir transfer şirketi ile anlaşıp 8 kişilik bir araç kiraladık kişi başı 200.000 rupi. Size en önemli uyarı eğer bir eşya aldıysanız geldiğiniz ülkeden elinizde tutmayın mutlaka valizinize yerleştirin ya da rüşveri vermeyi gözden çıkarın. Arkadaşımızın başına geldi 100 usd rüşvetle halletti neyseki. Bir de sigara sınırı var eğer girerken yanınızda 1 kartondan fazla sigara varsa Bali de yüklü bir ceza ödüyorsunuz. Gitmeden bütün uzak doğu ülkeleri için araştırmanızı yapıp gidin, o paraları verince baya içinize oturuyor. Ama unutmayın sıkı pazarlık yapın.

Yaklaşık bir buçuk saatlik taksi yolculuğumuzun ardından Otelimize vardık. Maya Ubud bütün tatilde verdiğimiz en güzel kararmış. Otele girdiğimiz anda gözlerim doldu inanın. Allahım sen ne kadar büyüksün böyle bir cennet nasıl olur dedirten cinsten, resimlerden de anlayabilirsiniz. İlk gün otelde havuza girdik, dinlendik, otel o kadar güzel ki insanın çıkası gelmiyor. Ve anladık ki Bali için 4 gün çok ama çok az..  Akşam Yemeğini de otelde yedik. Bahçe içerisinde inanılmaz güzel restoranı var ve yemekler harika. Otel fiyatı 2 kişi 2 gece 3.200 TL. , içerisinde sadece Sabah kahvaltısı var. Fiyat biraz yüksek ama inanın buna değer. Akşam yemeğinde ana yemek, şarap, atıştırmalık dahil kişi başı 120 tl ödedik. (600.000 rupi) Grup ikiye bölündü ve 4 kişi ubud’a gitti. O kadar yorgunduk ki Asena, Ceren, Miray Ve ben otelde kaldık ve harika yemekler yiyip otelin barında takıldık. Bali o kadar büyük bir ada ve ulaşım yollardan dolayı uzun sürüyorki planlamamız biraz şaştı. Ubud da kalıyorsanız yemeğe başka bir tarafa gitmeniz zor ancak Ubud da yiyebilirsiniz.

bali

Evet gözümün bu yaşıma kadar gördüğü en güzel görüntü, Tek hissettiğim duygu şükür..

Yorum yok..

Sabah 6 ya kurulan saatler bizi uyandırdı ve güne otelin Yoga dersiyle başladık Ahu, Asena, Ben.. Masajlarımızın randevularını alıp kahvaltıya gittik. Kahvaltı muhteşem, uzak doğu da eğer oranın yemeklerini yemiyorsanız çok güzel deniz ürünleri yapan ya da her çeşit mutfağı olan restoranlar bulabilirsiniz ve aç kalmazsınız. Kahvaltı  sonrası hayatımda yaptırdığım en güzel masajı en güzel ortamda yaptırdım 4 el masajı ve ormanın içinde bir bungalovda. Ama fiyatlar biraz yüksek sanırım otel olduğu için ama o ortam o kadar güzeldi ki dayanamadım 250 TL ödedim :)) Evet bence de çok ama sorun pişmanmıyım asla yine olsa yine yaptırırım:)) Masaj sonrası aracımızı 4 saatliğine 150 TL’ye kiralayıp ilk durak yakınımızda bulunan pirinç tarlası Tegalalang. Oldum olası o pirinç tarlalarını görmek istedim, biraz zorla kızları ikna ettim ama 🙂 Gerçekten gittiğimiz en büyüğü olmasa bile bu bile beni büyüledi. Giriş 10.000 rupi yani 2 tl 🙂 Oradan Fil safarisine gittik. Elephant Safari Park&Lodge  ve bizim Filimizin sahibi konusundaki şansımız. O adamı tanıdığım için o kadar mutluyum ki, Budizme inanışın verdiği bir durgunluk, sakinlik, alçakgönüllük ve sürekli şükür, evet o kadar fakirliğin içinde bile o şükrü görünce o kadar etkileniyorsunuz ki… İnsanları da çok tatlı Bali’nin :)) Fil safarisi mutlaka yapın. Fillerle fotoğraf çekinip , benim gibi hiç korkmuyorsunuz :)) Bu arada bu fil safarisi ve o adam bize Elif Şafağın Ustam ve Ben kitabını hatırlattı ; Hayatta ki en büyük aldanışlar kendimizde memnun olduğumuz anlarda çıkar; Şeytan kulağımıza fısıldar;”Neden daha fazlasını istemiyorsun?” İşte size cevap orada yaşayan yüzlerinden gülümseme eksik olmayan insanlar..

Otele döndük ve havuz keyfi yapıp ruhumuzu dinlendirdik. Otel o kadar güzeldi ki yine akşam yemeğimizi orada yedik. O kadar yolu aşıp o otelden çıkmadık ama gerçekten insanın çıkası gelmiyor.

bali

Yoga bu manzara da yapılırsa daha bir faydalı mı olur evet evet kesin olur 🙂

Papaya mı enfess, mutlaka deneyin..

Masaj mı? Dört El mi? BU manzaraya Karşımı? Herşeye değer..

bali

Cennet yer yüzünde bir yerse bence orası Bali..

Sana Baktım Bali, Minnat ettim, Şükrettim, Hayran kaldım..

Bir Pirinç tarlasının insanı kendine bu kadar hayran bırakması..

bali

Gözlerinin içindeki mutluluk bence herşeyi anlatıyor, Hayatımın dersini veren adam sana binlerce teşekkür..

Sabah yine Yoga ile güne başladık, ben tabi o kadar esnek olmadığım için Asena ve Ahu’nun yanında çok da yoga yapıyorum denemez ama 🙂 Şimdi bu otelden ayrılmalıyız ama Ubud da dünyanın en ünlü ve en pahalı kahvesi olan Luvak kahveyi tatmadan ve almadan dönmek olmazdı. Hemen aracı ayarlayıp ilk durak ünlü şifacı Cok Korda Rai. Filmdeki şifacı çok yaşlandığından artık ziyaretçi Kabul etmiyor. Bizim şöförde bizi Cok Korda Rai’ye götürdü , şifalandık, inanırmısınız bilmem ama güzel hayat dersleri veriyor, deneyimlemenizi tavsiye ederim. Ardından Luvak kahve için Ubud Sari tesislere gittik, ufacık bir pakete 80 tl verdik rahatladık 🙂 Tabi ben ay o çayıda alayım bu kahjveyide alayım ay bu ilaç babamın ayağına iyi gelir derden 980 rupi verdim :)Otele dönüp Nusa Dua’ya doğru uzun bir yola çıktık. Ubud merkezde bulunan sarayı ziyaret ettik, ufacık bir çarşı turu yaptık ve pişmanlığımı anlatamam Ubud o kadar güzel ki o kadar güzel kafeler varki siz bizim yaptığımızı yapmayın mutlaka Ubud’da vakit geçirin.

Ubud Palace..

bali

Cok Korda Rai ünlü şifacımız, rica ettik poz Verdi..

Nusa Dua Bali’nin diğer yüzü, deniz tarafı. Otelimiz The Bale de hemen hemen diğer otelle aynı fiyat 2 gece 2 kişi 3.000 TL. Burada villa şeklinde odalar ve kendilerine ait havuzları var baya havalı yani 🙂 Kendine ait plajı var ama kızlar gidip beğenmedi bizde hiç gitmedik. Ama oteli tavsiye diyorum. Balî’ye gidip tapınak görmeden tabi ki de dönmeyecektim. Hemen Aslı ve Ahuyla beraber araç kiralayıp Uluwatu tapınağına gün batımına gittik. Trafik o kadar kötüydü ki yetişemşycez paniğiyle az kalsın kavga çıkıyordu :))  Ama yetiştik. Bu tapınakta ayrıca akşam güneş batarken Bali ‘ye özel keçak dansı yapılıyor erken giderseniz bilet bulabiliyorsunuz. Biz bulamadık ama umrumuz da değildi manzara o kadar güzelki , doyamadık. Ta ki maymunların hırsızlık yaptığı uyarısına ragmen fotoğraf çekilirken güzel çıkayım diye o gözlükleri takana kadar 🙁 Maymunun gözümden gözlüğümü çalmasıyla yıkıldım. Karşıma geçip gözlüğü ısırdı ve durduğu yer uçurum 🙂 Her zamanki balımla yerli bir kadın gelip bana sus işareti yapıp maymuna hediyeler attı ve usulca uçuruma yaklaştı, son attığı paketi kapıp gözlüğü bıraktı 🙂 Allahtan sapı yaptırılıyormuş.. Ama yol boyunca koca koca adamların gözlüklerini kapıp kırdıklarını görünce yine de kendimi şanslı hissettim. Harika fotoğraflar çekinip güneşi batırıp otele geri döndük.  Bu arada adada bildiğin trafik var yollar dar ve virajlı olduğundan dikkat etmek gerekiyor ve planlamanızı ona göre yapın. Otele bir gittik kalan kızlar havuzda parti veriyorlar bizde geç kaldık diye koşturuyoruz. O kadar oyalandık ki akşam yemeğini bizim otelin tapas restoranında yaptık. Bir de canlı müzik eşliğinde piyanist şantör vardı, mikrofonu eline alan miray bir tarkan şarkısı seslendirip şok dolu bakışlarla eğlendik ve eğlendirdi:) Otelin restoranı oldukça güzeldi toplam yemeğe yaklaşık 800.000 rupi verdik, ortalama 150 tl. Karşı otel St Regis oluna uykusu gelmeyen Ahu ve Ayça kaçak yollarla otele giriş yapıp sahilde Bali’nin muhteşem med cezirini  izleyip yıldız keyfi yaptılar 🙂 Kendimizden o kadar emin girdik ki bence bir an bile şüphe etmediler o otelde kalmadığımıza:)

Uluwatu’da gün batımı.. Kelimeler yetersiz..

bali

Uluwatu.. Oysaki herşey çok güzeldi..

İŞte o An ve o anı ölümsüzleştiren Ahuşkaya teşekkürler 🙂

Sabah otelde odaya gelen enfes kahvaltının ardından koşarken duvara kafa atmak suretiyle yarım saatlik bir baygınlık geçirdim. Ama yılmadım Nikki Beach’e gittik. Otele çok yakın bir lokasyondaydı ve otel transferi vardı. Sanırsam dünyada ki en kötü Nikki Beach. Biraz boştu ve bizi locaya aldılar ek ücret ödemeden sadece yediğinizi içtiğinizi ödeyin dediler 🙂 Biz de bütün plaja yayıldık, biraz deniz biraz güneş, biraz havuz. Bali’de deniz olayı çok mükemmel değil, giriliyor tabi ki ama öyle gök mavisi sular, beyaz kumsallar yok. Eğlencemizi yapıp otele döndük. Kafasını duvara vuran Ayça içki içemedi ve bir hamburgerle soda ve suya toplam 300 Rupi ödedi. Akşam yemeği için Seminyak Metis fransız restoranına gittik. Yemekler enfesti mutlaka deneyiniz. Fiyatlar yediğinize göre değişiyor ama biraz pahalı yaklaşık ortalama içkinizle beraber 300 Rupi ödedik. Grup yine burden dağıldı biz otele döndük, Deniz ve Derya Seminyak merkeze gittiler.

bali

Kafasını duvara vuran biri gibi durmuyorum evet 🙂

Bali’ye veda yemeği, Metis Restoran..

Son gün Bali’ye veda. Ama 10 günlük yorucu bir tatile de veda oldu. Jetstar havayolu ile Singapura uçtuk. Bali yine geleceğim, hep geleceğim…

Gidemediğim ama listemde yer alan Notlarım;

1-Happy Hour için Seminyak W hotel, Akşam içkisi Seminyak Townhouse 5 katlı her katında farklı bir tarz, Hem akşam yemeği hemde içki için en egzotik mekan Ku De Ta,

2-Akşam yemeği Ayana restorant, Bumbu Restoran, Jimbaran da bütün deniz ürünü restoranları, Jimbaran La Favela,Potato Head, Mirror Lounge, Tanah Lot Tapınağınınyüksek kayalıklarına konumlanmış restoranını mutlaka deneyin.

3- Tapınaklar; Ubud Saraswati Tapınağı, Ubud Palace, Pura Ulun Tapınağı biraz uzak ama gölün içerisinde muhteşem bir görüntü, Uluwatu Tapınağı gün batımı, Tanah Lut tapınağı.

4- Kintamani yanardağı, Maymun severler için maymun ormanı, Gili adası mutlaka gidin (ama 1 gününüzü ayırmanız gerekiyor) , Masaj Ritz Carlton Ayana ve W Retreat Spa en iyisiymiş, Kuta Beach, Karma Beach, Nammos Beach, Elephant safari, Ubud da bulunan Komaneka Sanat galerisi sanat meraklıları için görülmesi gereken bir yer.

5- Konaklama seçenekleri, Maya Ubud, Four Seasons Ubud, Uluwatu Alila Villas, The Bale Nusa Dua, St Regis Nusa Dua, W hotel Seminyak, Ubud Hanging Gardens.

6- Alişveriş; En ünlü tasarımcı Biasa Bali’de , Bikini için Blue Galue Bikkinis, Gümüş takılar Sea Gypsy, Dekorasyon Begatelle.