Aylardan Mart, Hislerden kafa karışıklığı, İsteklerden uzaklara gitmek, İhtiyacım olan bir yer ve bir arkadaş :)) Ayça iş başında.. İnternete girersin, araştırmalarını yaparsın ve en yakın arkadaşına 3 seçenekle mailini atarsın..

Seçimi arkadaşım yaptı ve 600 TL’ye 3 gece 4 gün vizesiz Beyrut turumuzu Turizmpark’dan alıp mayıs ayını beklemeye koyulduk, bekleme zamanlarında bile kendimizi acayip mutlu hissetmeye başladık anladım ki benden çok arkadaşımın buna ihtiyacı varmış :)) Bütün araştırmalarımız, gerekli kişilerle görüşmelerimiz, gidilecek yerler, yenilecek yemekler, giyilecek kıyafetler ve biz hazırdık..Hatta yanımızda Beyrut ta geçen Ece Temelkuran’ın Muz Sesleri romanını bile aldık 🙂 Hikayeyi içeriden okuyalım diye..Yanınıza Dolar alın mutlaka, kabul gören bir para birimi :))
3 Mayıs
Gece saat 3 de Sabiha Gökçene doğru yolu yol aldık, arkadaşımın eşi bizi havaalanına bıraktı uçağımız sabah 6 da kalkıp saat 7 de Beyrut taydık.Sabah  8 de Beyrut sokaklarında tarihi yer görsem ne olur kafam almadıktan sonra, uyumaya ihtiyacım var, ama şu birlik bilinci yok mu işte orada devreye giriyor.. İlk durağımız Muhammed El Emin Camii(Mavi kubbeli Cami),Oradan Roma hamam kalıntılarına gittik.. Arkadaşlar buralardan uykum gereği açıkçası pek bir şey anlamadım hiç hava yapmıyım yani tarihi kalıntılar vs diye 🙂 Kendimizi Soliderede gördüğümüz ilk alışveriş merkezinde kahvaltı ederek avuttuk … Caddenin sonunda meşhur saat kulesi var, söylemeden geçemeyeceğim kuledeki saatin markası Rolex.. Ardından sahilde güvercin kayalıklarında birkaç fotoğraf ve Allahım sana şükür Hamra caddesindeki otelimizdeyiz..Arkadaşlar bu gezi ile ilgili benden okuyacağınız ilk ve son tarihi mekanlar,bundan sonrası yemek,içmek,eğlence,deniz :))

Solidere..

Roma Kalıntıları ve Roma Hamamı

Güvercin kayalıkları..

Uykumuzu alıp hazırlanıp kendimizi Beyrut sokaklarına attık. Hamra’dan şehir merkezine(solidere) yürüdük evet evet yürüdük her yol tarifi sorduğumuzda korku dolu bakan insanlara rağmen, ayağımızda yazlık sandaletler olmasına rağmen biz yürüdük :)) Karnımız zil çalıyordu ve yemek yemeği en çok sevdiğim arkadaşım yanımdaydı ve dünyanın en güzel mutfağındaydık daha ne isteyebilirdimki tabiki bütün menüyü :)) İlk durağımız Karam restoran oldu…

beyrut
Karam restoran sizde masadakileri görüyor musunuz?
Bu tatilde rejimi unutun, kendinizi yemek yemeğe verin, ben hayatımda böyle sağlam mutfak görmedim, soğanın, sarımsağın dibine vurun (tabi yalnız yada hemcinsinizleyseniz) Yemekten sonra Gemmayzehe doğru yürüdük ve bir sürü bar arasından içimize ilk evet dedirten küçük, sıcak bir barda  içkilerimizi içtik.

Barmenin ikramı 🙂
Gammeyzeh o kadar güzel bir cadde ki boydan boya yürüyüp keyifle etrafınıza bakabilirsiniz..BO18 diye bir gece klübüne gittik fakat mekan 2 de açılıyormuş biz 12 de ordaydık gülerek geri çevrildik ama içeriyi gezdirdiler en azından bu arada bu mekan yerin altında vardığınızda bile anlamıyorsunuz çünkü üzeri otopark :)) Biz yürümekten helak bir halde taksi pazarlığına başladık, arkadaşlar taksici her yerde aynı bunu unutmayalım, kendinden emin bir tavırla hayır derseniz istediğiniz rakamı kabul ediyorlar:)) 10.000 Lübnan Lirası şehir içi  her yer için söyleyebileceğiniz bir fiyat. Kabul ettirdim ve taksiye binip otelimize gittik. Hamra kalabileceğiniz bir lokasyon, bizim otel eskiydi o yüzden tav siye etmiyorum, klasik tur oteli..
4 Mayıs
Sabah kalkıp kahvaltımızı yaptıktan sonra kararımızı vermiştik dakika başı taksi ücreti vermek mantıklı olmayacaktı, ayaklarımızda birazcık su toplamıştı, duymuştuk benzin ucuzdu, fakat sağlam bir problemimiz vardı, Beyrut da kural yoktu kırmızı ışıkta geçebilirdin, çarpışan otolar gibi ilerleyebilirdin ama cesaret edip kiraladık. 2 günlük veriliyormuş araçlar, otelin yardımı ile 50 usd’ye kiraladık ,bu kiralamayı yaparken de turdan 2 arkadaş edindik.. O an harika bir tatilin başlangıcıymış şimdi çok daha iyi anlıyorum :))
4 kız yola koyulduk, size o tarihi , nasıl araba kullandıklarını inanın anlatamam.İlk durak Byblos yolu üzerinde Jeita mağarası. Şehirden 18 km yol var.İçeride fotoğraf çekmek yasak.. Ama mutlaka gitmeniz gereken dünya harikası biyer, içerisinde teknelerle gezinti yapabiliyorsunuz, efsayene göre suyununda şifalı olduğunu duyduk ve yüzümüze sürdük ne değişiklik bekledik bilmiyorum ama bir değişiklik yok :))Mağara girişi 12.000 Lübnan lirası yaklaşık 8 Usd yapıyor.

beyrut
Jeita dünyanın en büyük kireçtaşı mağarasıymış..
Oradan çıkıp Harissa’ya gittik. Beyrut’a birde o tepeden bakın derim.. Kocaman bir Meryemana heykeli sizi karşılıyor. Çok havalı fotoğraflar çektirebilirsiniz..Hem de giriş ücreti yok..

Harissa dan Beyrut manzarası
Arkadaşlarımız Tuğçe ve Cevher de bizden iyi olmasın ama baya araştırmacı kişilermiş 🙂 Tam birbirimizi bütünledik. Mayıs ayıydı ve biz denize girmeliydik, o açılış yapılacaktı ve kendimizi Byblos da Eddeh Sands da harika bir plajın kollarına bırakıverdik.25.000 Lübnan lirası girişi var..Yaklaşık 18 USD falan yapıyor..

Eddeh Sands
Karnımız acıkmaya başlamıştı. Cevherin önerisi ve ısrarıyla dünya sosyetesinin gittiği restorant Chez Pepeye gittik, gerçekten çok güzeldi balıklar çok lezzetli , manzara harika ortam süper, fiyatlar uygun, kişibaşı Beyrut ta aşırı yemek yiyip en fazla 50 TL ödedik düşünün artık :)) Herkesi turist sanıp baya dalga geçtikten sonra yan masamızın Türk olduğunu fark ettik,s onra kendileri ile arkadaş olup akşam dışarı çıkmak üzere sözleştik..
Müzikhol..
Gittiğimiz yer müzikhole; Eski gazinolar gibi düşünün, her yarım saatte bir sahnedeki kişi, müzik türü ve Show değişiyor, kişi başı 70 usd verdik ama buna değerdi. Çok eğlendik.. Bu arada her yere arabamızla gidiyoruz , arkadaşlarımız taksi ve şöför kiralamış bu da bir alternatif taksici benim araba kullanmama bayağı şaşırmış :))
5 Mayıs
Sabah kahvaltımızın ardından sahilde Riviera adında harika bir havuza gittik, bol güneş 25 usd giriş.Otelimize gidip hazırlanıp bizi bekleyen tatilin en güzel yemeğini yemeğe doğru yol aldık. Abdel Vahab uyarmadı demeyin Ortadoğu ve balkanların en harika yemeklerini yapıyor :)) Cidden abartmıyorum bütün menüyü söyledik. Böyle bir ciğer ,fettuş salata,tabbule hangibirini sayayım..

Abdel Vahab
Burayı bulmamız baya zor oldu arabayla bütün duraklarda durup sorduk kendi dillerinde cevap verdiler ama bir süre sonra anlamaya başladık :)) Son gecemizdi oradan çıkıp teras katında canlı müzik yapan Iris’e gittik. Giriş parası yok ne içersen onu ödüyorsun. İçeri havalı bir giriş yaptıktan yarım saat sonra bir köşede oturmuş kızların nereleri gerçek diye konuşmaya başladık, iddia ediyorum hayatımda böyle güzel bir ırk görmedim…Oradan Mad diye bir klübe gittik sonuna kadar gecemizi değerlendirmeliydik :))
6 Mayıs
Turumuzun en güzel yanı son gün 12 de uçuyor olmamızdı.1 günümüz daha vardı ve biz yine denize gitmek istiyorduk. Araba kiramızı bir gün uzattık. Byblos a doğru yol aldık.Eddeh Sands(Açık olan tek plajdı) da denize girip, güneşlendik ve yemek yemek üzere Vedat Milör tavsiyesi esnaf lokantası Gemmayze de le chefe gittik.Ben pek beğenmedim arkadaşlarımda aynı fikirdeydi ama tabi siz beğenir misiniz bilemem, türkçe menü bile var 🙂 Sonra Cafe Hamra da kahvemizi içip çıkış için otele döndük.Turun hiçbir aktivitesine katılmadık ama dedikodularından haberimiz vardı :))
Harika 4 gün için en yakın arkadaşım Ayça’ya ,tatilde tanışıp hala görüştüğümüz arkadaşlarımız Tuğçe Tuğçe ve Cevhere çok çok teşekkür ederim. Umarım sular durulur ve bu büyülü şehre gitme fırsatı bulursunuz.. Son bir şey biz erken gittiğimiz için Sky Bar kapalıydı oranın en iyi gece klübü olduğu söyleniyor eklemeden geçemedim :))